БЕНЧМАРКІНГ
-перманентний, неперервний процес порівняння товарів (робіт, послуг), виробничих технологій, методів та інших параметрів досліджуваного підприємства (структурного підрозділу) з аналогічними об'єктами інших підприємств чи структурних підрозділів. Основна мета Б. полягає у виявленні негативних відхилень у значеннях порівнюваних показників і причин таких відхилень та напрацюванні пропозицій щодо їх ліквідації. Розрізняють три види Б.: внутрішній Б. - зводиться до аналізу та порівняння показників діяльності різних структурних підрозділів одного й того самого підприємства; Б., зорієнтований на конкурентів, - передбачає порівняльний аналіз товарів (робіт, послуг), продуктивності виробничих процесів та інших параметрів досліджуваного підприємства з аналогічними характеристиками підприємств-конкурентів, які є ринковими лідерами; функціональний Б. - має на меті аналіз окремих процесів, функцій, методів та технологій порівняно з іншими підприємствами.
|