МАРКЕТИНГ
(англ. marketing - торгівля, продаж, збут) - наукова концепція та похідна від неї комплексна система організації виробництва і збуту продукції що зорієнтована на задоволення конкретних споживачів та отримання прибутку на основі дослідження та прогнозування товарного ринку. Основними принципами М. є такі: виробництво продукції повинно ґрунтуватися на точному знанні потреб покупців, ринкової ситуації та реальних можливостей підприємства; якнайповніше задоволення потреб покупця; ефективна реалізація продукції та послуг на конкретних ринках у запланованих обсягах і у визначені терміни; забезпечення довго тривалої результативності (прибутковості виробничо-комерційної діяльності підприємства; єдність стратегії і тактики поведінки виробника з метою активної адаптації до вимог покупців, що постійно змінюються, з одночасним впливом на формування і стимулювання потреб. Основні функції М. полягають у вивченні ринку, плануванні асортименту товарів, послуг і політики цін, рекламі і стимулюванні збуту, управлінні збутом та обслуговуванням. Сучасний М. розглядається як початковий етап діяльності підприємства, при цьому ринкові дослідження передують розробленню програми випуску товарів. В основу виробництва закладають дані, отримані через вивчення запитів різних ринкових сегментів - окремих груп населення, підприємств, організацій та інших споживачів, для яких призначена новостворювана продукція. Розвиток М. - один із найважливіших способів активізації конкурентних засад ринкової економіки, притаманних їй механізмів саморегуляції. Управління М. здійснюють маркетингові служби у складі підприємств і фірм М- передбачає інтеграцію всіх видів діяльності, пов'язаних із товарами та послугами стратегічного планування виробництва, фінансів, ціноутворення, науково-дослідної діяльності для створення нових видів товарів. Важливими ділянками М- є також реклама, транспортування, пакування, технічне обслуговування, збут.
|