РЕКЛАМА
(франц. reclame, від лат. reclamare — викрикувати) - спеціальний спосіб інформації про товари, послуги з метою цілеспрямованого повідомлення споживачів і створення попиту на продукцію, що надходить на ринок. Виробники і товарів і послуг здійснюють Р. самостійно чи користуються послугами спеціалізованих рекламних агентств. Засобами Р. є | рекламні оголошення, інформаційні матеріали, проспекти, прес-релізи, каталоги, рекламні фільми, рекламно-технічні семінари, виставки ділової інформації, демонстраційні зали тощо.
З фінансово-економічного погляду Р. - це оплачена форма (із чітко визначеним джерелом фінансування) неперсональної презентації та просування товарів і послуг до споживача. Для реалізації маркетингових завдань підприємства використовують такі види P.:
- інформаційна Р. - застосовується переважно з метою створення попиту на етапі виведення нового товару на ринок;
— переконавча Р. - застосовується на етапі збільшення випуску продукції з метою переконання споживачів у перевазі певної марки товару (переконує у потребі купівлі саме цього товару, висвітлює його переваги);
- нагадувальна Р. - використовується на етапі зрілості товару, для того щоб змусити споживача згадати про товар та місце його продажу;
- підкріплювальна Р. - упевнює покупців, котрі вже придбали товар, у правильності їхнього вибору;
- престижна Р. - використовується з метою створення підприємству певного іміджу.
|